Thursday, March 11, 2010

MSSB Canteen

Waktu Operasi:-
9.00 pg - 9.30 pg
12.00 tgh - 2.00 ptg
3.45 ptg - 4.15 ptg

Mari kita bincangkan isu ini...
sila post kan 'comment' anda diruangan ini.
Sekian, Terima Kasih

dari,
MSSBSHC

30 comments:

  1. Makanan dan minuman buat masa sekarang mmg baik.tiada rungutan.juga pada harga yg berpatutan. cuma disebelah petang sejak kebelakangan ini kak ani kantin tu jarang berniaga utk disebelah petang. ramai rungutan telah diterima. operator yg OT akan kelaparan.
    cadangan saya, pagi dan tengahari masih kita kekalkan pd kak ani. cuma disebelah ptg kita bg pd org lain utk urus dan kekal sepanjang masa.
    setuju ke?

    ReplyDelete
  2. Filter waterkoler selalu kotor, harap ada pihak yang dapat mencuci atau menukar filter tersebut.

    ReplyDelete
  3. NEPAL GROUP...

    KAMI SETUJU DENGAN CADAGAN INI...HARAP-HARAP PIHAK KANTIN DAPAT BERI KEJA SAMA OK...

    ReplyDelete
  4. Waterkoler,
    En. Zul dari Store Dept akan memantau dan mencucinya sekali setiap minggu.

    ReplyDelete
  5. sebagai yang profesional,saya rasakan sebagai sorang manusia biasa acapkali melakukan kesilapan yang mungkin di sedari ataupun tidak.kita mungkin tidak tahu masalah yang dihadapi kak ani..cuba bayangkan diri anda berada di pihak kak ani..saya lihat jadual operasai begitu padat bagi beliau kerana mengejar masa di sebabkan tiada tempat khas untuk beliau memasak di kantin..mungkin itu sebahagian protokol kilang untuk mencegah dari berlaku kebakaran yang tidak di duga..

    ReplyDelete
  6. pada pendapat saya mungkin kebelakangan ini kak ani kantin tu ada masalah yang tidak kita ketahui..maklumlah orang berniaga,mungkin ada urusan yang perlu uruskan pada kebelakangan ini..ape2 hal sekalipun,cuba lah slow talk ngan kak ani tu..mungkin kebelakangn ini saja pihak kantin miss pada sblah ptg..krete jln jauh pun perlu berehat untuk sejukkan enjin,inikan kita sebagai manusia..perlu juga rest..eloklah anda yang membuat perbincangan ini bercakap dengan kak ani tu..mane tau kot2 dia sudi serahkan kpd anda..nampak gaya anda mcm brminat dengan kantin utk brniaga pada sebelah ptg.

    ReplyDelete
  7. apa kes???

    hari ni kantin tutup(tengah hari dan petang)
    tapi....
    makcik kantin tu
    ada meniaga goreng pisang kat pekan..
    (kat bank RHB)
    alasan apa yang makcik kantin tu beri nak tutup
    kantin waktu tengah hari dan petang...

    nie ape kes.....

    from,
    alif
    qc

    ReplyDelete
  8. saya cadangkan "mesin air" di tambah 1 lagi...

    sekian....

    from.
    dahaganye ari nie....

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum,,,,
    kepada bahagian kebajikan kantin tolong ambil berat macam mane untuk megatasi masalah bekalan makanan dan minuman di kantin kita pada sebelah petang...atas sebab kantin kerap sangat tidak beroperasi pada waktu petang.....walau pun kami cuma ingin kan secawan TEH"O" DAN SEBIJI KUIH.....
    tolong ambil berat tentang perkara ini...terima kasih....

    ReplyDelete
  10. KATAKAN TAK NAK,

    saya cadangkan, tiada perokok di kawasan kantin..

    ReplyDelete
  11. peluang peniagaan,,,
    bagi sesiapa yang berminat untuk menceburi bidang perniagaan kuih muih dan minuman di kantin pada sesi petang sila hubungi atau jumpa dengan admin department...terima kasih..

    ReplyDelete
  12. oppssssss.......
    nanti dulu....jangan panjangkan kata2 berunsurkan mengumpat tu lagi....
    sebenarnya....menurut sumber yang boleh dipercayai...kak ani kantin tu tak dpat meniaga semalam sebab anak dia telah dijankiti sakit demam denggi....cuba fikir kalau anak kita pulak kena sakit yang sama tentu kita akan ambil cuti dengan segera....al ke...ul ke....tapi kak ani ni mana ada cuti macam kita...so fikir2kanlah....bak kata nabil...lu pikir la sendiri....

    ReplyDelete
  13. Salam 1 Mega Square,
    Setelah dikaji, dihalusi, dipertimbangkan dan dipantau oleh MSSBSHC berkenaan kantin kita ini, pihak ADMIN harus berbincang dgn Kak Ani bahawa jika beliau mahu berniaga lagi dikantin MSSB diberikan masa waktu berniaga hanya PAGI dan TENGAHARI shj pada beliau.
    Disebelah PETANG pula, diberikan kepada pengusaha kantin yang lain dimana wajib menyediakan makanan berat spt Nasi Goreng dll selain dari kuih muih. Ini bg membolehkan para wargakerja yg berkerja lebih masa dapat makanan yg secukupnya.

    Sekian....

    ReplyDelete
  14. allhamdulilah,,,,
    terima kasih kepada semua pihak yang mengambil berat megenai perkara di atas....sekali lagi kami ucap kan berbanyak-banyak terima kasih......


    daripada...
    kami semua.

    ReplyDelete
  15. kepada alif yg berhormat betul ke yg anda tengok kt rhb bank tu mak cik kantin tu?? pasti kan ia betul-betul mak cik kantin tu atau pun...atau pun alif silap tengok kot...mana laa tahu kot mak cik kantin tu tengah beli goreng pisang?????.....walau bagaimana pun pasti kan ia betul......

    mahu kan kepastian???

    ReplyDelete
  16. telingar hanya mampu mdengar..
    mata yang mmandang...
    bak kata kecik...
    asal dari kampong.

    dia slalu mniaga kt situ...
    lau nak kepastian tanya la kak ani..
    wasalam....

    ReplyDelete
  17. DARIPADA KORANG MENGUPAT
    BAIK JOIN KITA ORANG
    CHECKING WIRE PADA WAKTU REHAT..

    FROM,
    KEPASTIAN

    ReplyDelete
  18. kepada alif qc..awak tersilap orang la...itu bekas pekerja kak ani(kak maria)..kak maria mmg berniaga kat situ hari2..buke mate awk luas2 alif..patut lah wire slalu rejct di sebabkan ada orang macm alif..kak ani yang hari2 dipandang pun tak knl lg ker?cmner nk qc wire?

    daripada hamba allah

    ReplyDelete
  19. kepada KATA KAN TAK NAK sy skong pandngn anda 200% sy setuju..

    ReplyDelete
  20. untuk mesin air..sila berhubng dngn sanei vending

    ReplyDelete
  21. kepada semua pgguna kantin,sy menyeru agar berssama sama menjaga kebersihan kantin..bks minuman drpd msin air sila buang kan ke dlm tong sampah yg di sediakan..kesian la kt uncle clnr dan mkcik kntin,sbb pg2 kene bersihkn bks minumn yg anda gune..lagi stu,bungkusan mknn yg di bawa dr kwasan luar kilang sila buang ke dalam tong sampah..pandai mkn tapi x nk buang,sy rasa itu bkn tgas mkcik kantin untuk pugut bngkusan mknn tersebut krn anda yg bwa dr luar..dah tkde sivik ke anda semua?bgaimana jika anda berada di tmpat mereka?

    frm brckp brdsarkn fitrah sbgi manusia..

    ReplyDelete
  22. tak gune ade mate kalau tidak melihat,,,
    tak gune ade hati kalau tak tahu menilai..
    tak gune ade tangan kalau tak pandai buang bungkusan makanan yang di bawa sendiri dari luar..

    ReplyDelete
  23. Jgn sibuk jaga tepi kain orang..
    buat apa nak kacau periuk nasi kak ani tu?
    cuba la sesiapa yang komen pasal perniagaan di waktu petang untuk cuba berniaga di kantin..


    pandai jgak budak nepal komen dalam blog ni?
    alif kena buka mata luas2..fitnah tu alif..dosa memfitnah lebih besar daripada dosa membunuh,,awk tau tak alif..

    daripada satria neo silver(blogger bebas)

    ReplyDelete
  24. lau kantin buka pada waktu malam ok gak...
    leh lepak2,,,
    hehehehe..

    kak ani mniaga pd waktu malam la plak..
    jual begel ke
    dap gak...

    ReplyDelete
  25. wire skrg ni byk reject..
    kenapa ha...

    ReplyDelete
  26. ORANG SURUH KOMEN PASAL KANTIN.
    BUKAN WIRE.

    FROM TAKRETIBAHASA

    ReplyDelete
  27. KEPADA HAIRY,

    SAYA RASA BAIK TUTUP RUANGAN KOMEN NI.
    SEBELUM IA MENJADI SEMAKIN TERUK DAN PANAS.

    SEBELUM PIHAK ATASAN MELIHAT DAN MEMBACA

    SEKIAN..

    ReplyDelete
  28. Ya saya,
    Saya wujudkan ruangan ini adalah untuk membincangkan hal dan isu mengenai kantin sahaja. Jadilah pemikiran yg terbuka.
    Cadangan seperti memberikan pengusaha kantin yg lain pd sebelah petang dan usaha2 menaiktaraf suasana kantin amat sgt dialu-alukan diruangan ini.
    Minta kerjasama dari pihak Admin menyelesaikan masalah kantin dimana waktu berniaga pd sebelah Pagi, Tengahari dan Petang perlu selalu diadakan. Permintaan dari wargakerja MSSB.

    ReplyDelete
  29. Kepada blogger semua, khususnya warga Megasquarians....

    Sila beri perhatian:

    1) Perbincangan awal telah pun memutuskan waktu operasi kantin adalah 3 waktu (pagi, thari & petang), cuti pada ujung minggu & sebelah thari & petang pada setiap hari Rabu.

    2) Memandangkan operasi kantin agak tidak konsisten, teguran untuk pengusaha kantin telah pun diberikan bagi memperbaiki operasi kantin agar lebih baik & konsisten.

    3) Adalah juga tidak wajar jika dua pengusaha kantin beroperasi di tempat yang sama, keadaan akan lebih buruk & rumit jika satu pihak menuduh satu pihak lagi atas isu-isu kebersihan dan sebagainya.

    4) Bagi isu memperolehi tambahan mesin vending, pihak kami telah pun meminta kepada pihak pembekal, tetapi komen daripada pihak mereka, jualan di MSSB tidaklah begitu tinggi, tetapi pihak pembekal akan datang lebih kerap bagi mengisi/servis mesin tersebut.

    5) Bagi isu watercooler, pihak SHO telah pun mengambil langkah bagi membersihkan dengan kadar mingguan.

    6) Isu "KATAKAN TAK NAK" bagi perokok, walaupun kantin kita adalah kawasan terbuka / tidak berdinding, tetapi etika merokok haruslah dijaga bagi tidak menimbulkan ketidakselesaan kepada individu lain, adalah lebih wajar jika perokok mengunakan Zon Merokok yang telahpun disediakan iaitu dihujung Kantin & luar koridor locker. Adalah lebih baik jika perokok "KATAKAN TAK NAK" untuk dirinya sendiri.

    Dengan ini, isu kantin akan ditutup untuk dibicarakan. Terima kasih atas komen membina daripada anda semua.

    ..::P&A Dept::..

    ReplyDelete